Krevní rozbory & Analýza tréninku

 

Co dělá přesně trénink s vaším tělem? Proč se dál nezlepšujete nebo nehubnete? Jakou příčinu mají vaše zdravotní obtíže?

Na tyto otázky dostanete odpověď v rámci naší nové služby, kterou zahajujeme ve spolupráci s odběrovou laboratoří Prevedig. Službu jsme zaměřili na čtyři nejčastější problémy kondičních sportovců, u kterých mají krevní rozbory vysokou výpovědní hodnotu a mohou pomoci problém odstranit. Všechny výsledky krevních rozborů jsou vždy hodnoceny při osobní konzultaci v souvislosti s dosavadním tréninkem. Balíčky lze i navzájem kombinovat. Testy je vhodné opakovat po dvou až třech měsících.

 

Hodnocení tukového metabolizmu       800,-     

Při správné metodice tréninku by mělo docházet k zefektivnění tukového metabolizmu a tím pádem i snížení podílu celkového tělesného tuku a popř. i snižování „zlého“ cholesterolu. Vyšetření krve je vhodné u začátečníků na začátku tréninku a po přibližně třech měsících. Součástí vyšetření je i určení tělesné skladby na bioimpedanční váze.

 

Diagnostika sportovní anémie     1300,-           

Rozbor krve je vhodný zejména pro běžkyně s vyššími objemy tréninku. Nedostatečný počet červených krvinek je způsobený i samotnými mechanickými nárazy při běžeckém dokroku. Chudokrevnost je příčinou neočekávaných dechových obtíží při tréninku, zvýšené únavy a celkové slabosti. Specifické vyšetření krve u běžkyň doporučujeme i preventivně, kdy ještě k žádným potížím nedochází.

 

Minerály a svalové přetížení    600,-                

Nedostatek minerálů může souviset s nedostatečným pitným režimem a mít vliv na svalovou činnost, jejich zhoršenou koordinaci nebo křeče. Krevní rozbor odhalí i nepatrná svalová poškození, ke kterým nejčastěji dochází při příliš intenzivním a náročném tréninku.

 

Přetěžování organizmu   1200,-                       

K dlouhodobému přetěžování organizmu dochází nejčastěji vlivem nevhodné metodiky tréninku. Trénink je příliš intenzivní bez odpovídající úrovně obecné vytrvalosti a dalších pohybových schopností. Příčinou přetěžování ovšem může být například i nesprávná energetická bilance, nedostatečný příjem energie, resp. nevhodná skladba jídelníčku.